Kenia, Kenia!!

Vanochtend om 7 uur lokale tijd geland op het vliegveld van Nairobi. Drie formulieren en een wachtrij van een uurtje later, kon ik met visa en al mijn bagage ophalen. Lang leve de oranje koffer, want hij was in alle chaos toch snel gevonden. En over chaos gesproken, tussen alle wachtenden in de aankomsthal, werd ik zelfs opgewacht door iemand met mijn naambordje!

Om de overgang van Nederland naar het heerlijk warme Kenia niet te groot te maken, hadden ze gelukkig ook een flinke file voor me geregeld. Ruim een uur later waren we in het centrum van Nairobi in een of ander steegje waar alle minibusjes naar Eldoret op een rijtje stonden te wachten om een ticket te regelen. Moet je ook maar net weten te vinden…Nog even wat euro’s gewisseld voor Keniaanse Shillings en gemerkt dat ik als buitenlander een minder gunstige wisselkoers kreeg dan diegene die buiten op het bord aangegeven was. Muzungu premie, werd me later verteld…

In het minibusje gestapt (jaja, met plaatsreservering en verplichte gordels!!) om 10 minuten voor 11 en we reden zowaar om 11 uur al weg. Het eerste half uur leuk met de buurman zitten kletsen in het busje en daarna in slaap gevallen…en ik wilde zo graag met de bus om wat van Kenia te zien… Heb zo her en der wat flitsen van het land voorbij zien komen met mijn slaperige kop, maar bij de tussenstop wel even wakker rond kunnen kijken en een colaatje genomen om de tweede helft van de reis de ogen wat beter open te kunnen houden. Een horlogeverkoper probeerde me nog over te halen me te bekeren tot de Islam, maar dat aanbod heb ik dit keer maar afgeslagen. De tweede helft van de reis nog even met de buurvrouw gekletst en zowaar ook nog wat van de omgeving gezien. Eindelijk om half 5 ter plaatse, mijn zitvlees was echt helemaal op…

In Eldoret mijn opdrachtgever, Paul Ruttoh, ontmoet. Hij bracht me naar het Noble hotel; prachtige plek! Buiten gedineerd met lekkere verse salade, vis en chiapati. Zowel hotel als eten blijken ook een Muzungu premie te hebben. Eens kijken of dat zo blijft als ik dadelijk naar koeienstront ruik na het bezoek aan de boerderij morgen. Verder zal ik jullie niet lekker maken met verhalen over hoe heerlijk Kenia nu al is, want de komende dagen worden jullie vast getrakteerd op meer lekkere temperaturen en eten (de avocado’s zijn rijp!!!) op deze website. Foto’s volgen! Mijn Keniaanse telefoonnummer staat op mijn contact pagina.

One response to this post.

  1. Posted by Roos on January 30, 2012 at 9:38 pm

    Hi Sis, goed verhaal! Ben blij te horen dat de eerste ervaringen goed bevallen zijn! Heel veel succes daar en geniet van de zon!🙂

    Reply

Leave a Reply

