Basis-mongool

Na twee weken elke ochtend zwoegen in een klaslokaal en elke avond woordjes stampen en zinnetjes uit het hoofd leren, is het nu officieel: ik ben een basis-mongool! Niet alleen kan ik nu eten bestellen in een restaurant of het kopen in een winkel, ook kan ik nu de taxi naar mijn huis navigeren, naar het theater, smssen en een basisgesprek voeren met elke Mongool die ik tegenkom!!

De directeur van de Bridge School overhandigt het diploma

De directeur van de Bridge School overhandigt het diploma

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle basis-mongolen en de docenten

Alle basis-mongolen en de docenten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niet alleen hebben we Mongoolse woorden geleerd, ook hebben we uitgezocht hoe we een eeuwenoud spelletje met enkelbotten en een scheenbeen van een schaap kunnen oplossen, zodat ik mijn toekomstige schoonmoeder in de ger kan verrassen met mijn intelligentiešŸ˜‰ Het scheenbeen met twee enkelbotjes aan een touwtje werd vroeger aan toekomstige schoondochters gegeven om te zien hoe intelligent ze waren. Ik moet zeggen: dat was een strenge selectie!!!

Alle drie aan het uitzoeken hoe intelligent we eigenlijk zijn mbv een scheenbeen van een schaap...

Alle drie aan het uitzoeken hoe intelligent we eigenlijk zijn mbv een scheenbeen van een schaap...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van twee enkelbotjes aan een touwtje aan de ene kant...

Van twee enkelbotjes aan een touwtje aan de ene kant...

...naar een botje aan beide kanten (is moeilijker dan het lijkt).

...naar een botje aan beide kanten (is moeilijker dan het lijkt).

One response to this post.

  1. Coole shit daaro Dorieke, gaaf ook dat je nu officieel ‘Master of AnkelBones bent! Gefeliciteerd!!

    Reply

Leave a Reply

