Ger kamp en taalcursus

De planning voor de komende weken is inmiddels wat duidelijker geworden na een middagje op kantoor en een avondje in de kroeg om de andere VSOers te leren kennen. Vandaag (zaterdag) gaan we tot zondagavond naar een ger kamp in de buurt met twee andere VSOers; mooi om meteen even het leven buiten de stad te kunnen zien! (ter info voor Jolanda en RJ: ik ga naar Bert, de Nederlander met een ger kamp, daar zijn jullie toch ook geweest?) Als alles goed is, worden we dadelijk zelfs hier  bij ons guesthouse opgehaald, maar dat horen jullie nog wel.

Maandag begint de inburgeringscursus: we krijgen elke dag een paar uur talentraining (al kan ik na gisteravond prima een groot glas bier bestellen, dus wat zou ik nog meer moeten leren?😉 ). Deze cursus duurt twee weken en naast de taalcursus leren we ook meer over gewoonten en gebruiken hier in Mongolië. Vanaf 1 maart hopen we dan een flitsende start te maken in ons stadje Arvajheer met marketing en alternatieve manieren om inkomen te verkrijgen voor de lokale herders.

Mijn nieuwe outfit: bontmuts en sloffen

Mijn nieuwe outfit: bontmuts en sloffen

Leave a Reply

