Ik ga naar Mongolië!

Vers van de pers: vanaf 11 februari 2011 zit ik voor een half jaar in Ovorkhanghai in Mongolië! In een project van de Asian Development Bank zijn de afgelopen jaren waterputten geslagen, waardoor de lokale herders daar gewassen kunnen verbouwen voor henzelf en hun dieren. Een internationaal team is daar aan de slag met verschillende expertises en ik zal een marktanalyse doen voor de verkoop van de agrarische producten. Dus in overleg met de herders ga ik bekijken welke producten ze kunnen en willen verbouwen en welke markten we kunnen bereiken om extra inkomen te genereren met die producten. Als de internetverbinding het daar toelaat, zal ik daarover uiteraard ook berichten op deze website!

7 responses to this post.

  1. Posted by willemvanweperen on December 8, 2010 at 9:37 am

    He wat leuk voor je! Hartstikke tof. Mag ik mee?🙂
    Willem

    Reply

  2. Posted by Jeroen en Susan on December 8, 2010 at 4:27 pm

    Mongolie? Dat ligt helemaal niet in Afrika.
    Daar gaat ons excuus om naar Afrika toe te gaan!
    Maar wel erg leuk dat je nu een half jaar lang aan dit project kunt werken. Gefeliciteerd!
    Groeten Susan en Jeroen

    Reply

  3. Posted by Floris on December 9, 2010 at 8:48 pm

    Hoi Dorieke, leuk te lezen dat je zo bedreven aan het werk bent. Goed te horen dat je alweer een nieuw focuspunt hebt, en naar mijn idee klinkt mongolie een stuk beter dan donker afrika. Robert Jan en Joeri zijn er afgelopen jaar geweest. Ik ben wel benieuwd naar de organisatie waarvoor je gaat werken. Willen die commerciele activiteiten ontplooien of is het een subsidieproject? Ik plaats niet veel reacties, maar hou de berichten wel bij. Goed dat je je hart volgt. Goeie kerst. Floris

    Reply

  4. Posted by Kirsten on December 13, 2010 at 12:16 pm

    Hee, leuk hoor! Ben je al bijna op weg naar NL??

    Reply

  5. Posted by Anke on December 14, 2010 at 6:26 pm

    Wauw Doriek, wat een goed nieuws. Interessante opdracht maar dat idee moet toch ook even wennen zijn, Mongolie. Heel andere cultuur, omgeving en ook klimaat toch???
    FF Googlen leert mij dat het daar de komende maanden vrij koud is. Neem ff een extra dierenvelletje mee wil je? Of je kunt het misschien een paar maandjes uitstellen?? brrr geeft mij dan maar donker Afrika😉
    X Anke

    Klimaattabel (bron ANVR)

    Ulan Bator Altai
    Maand T gem Zon Regen T gem Zon Regen
    jan -22 nb 1 -17 nb nb
    feb -17 nb 1 -14 nb nb
    maart -6 nb 2 -6 nb nb
    april 3 nb 2 -1 nb nb
    mei 11 nb 4 8 nb nb
    juni 16 nb 5 14 nb nb
    juli 18 nb 10 15 nb nb
    aug 17 nb 8 14 nb nb
    sep 10 nb 3 9 nb nb
    okt 2 nb 2 0 nb nb
    nov -11 nb 2 -8 nb nb
    dec -19 nb 1 -13 nb nb

    Reply

  6. Posted by Annemarie on December 15, 2010 at 3:05 pm

    He wat cool!! Azië is ook veel beter😉 Lijkt me een interessant land zo tussen Rusland en China (ook ik heb even geGoogled). Leuk project ook! Groetjes Annemarie

    Reply

  7. Posted by Arjan Somsen on January 6, 2011 at 9:45 pm

    Hey Dorieke,

    Had inderdaad ook al gelezen dat je naar Mongolië gaat, super tof!
    Ik kom niet zo vaak op je blog, maar leuk om te lezen dat je zo gedreven bezig bent in je werk!

    groetjes Arie

    Reply

Leave a Reply

