Great Ethiopian Run 2010

Even een kort berichtje: morgen ga ik (onverwacht toch) meedoen aan de Great Ethiopian Run, een 10 km tocht door Addis Abeba met wel 30.000 deelnemers!! Ik ga meedoen met het motto: No farmers, No food!! Dit motto komt van familie Roubos (zie hun website) en is zeer toepasselijk voor Ethiopie, aangezien de boeren hier niet trots zijn op hun beroep, maar het als minderwaardig wordt gezien. Daar moet verandering in komen: zonder boeren geen eten! Dus allemaal even duimen dat ik deze race uit kan rennen en niet achter een enorme meute snelle Afrikanen aanstrompel😉

6 responses to this post.

  1. Posted by willem on November 20, 2010 at 10:44 am

    Zet hem op he! No Farmers no food indeed, mooi dat je dat als thema hebt gekozen.
    grWillem

    Reply

  2. Posted by Anke on November 20, 2010 at 11:01 am

    Ha meis, toitoitoi maar als blonde verschijning moet die reclame helemaal goed komen! Succes en veel loopplezier. X Anke

    Reply

  3. Posted by Eelke Goodijk on November 21, 2010 at 11:04 am

    Hee Dorieke, dat gaat helemaal goed komen. Een beetje Goodijk loopt altijd voorop.

    Omke Eelke

    Reply

  4. Posted by Dorieke on November 22, 2010 at 12:02 pm

    Nou, het is goed doorgekomen hier in Ethiopie: No farmers, No food! Ik ben op nationale televisie verschenen met dit motto (heb ik zelf helaas alleen van horen en ik heb nog geen Ethiopische ‘uitzending gemist’ gevonden). De run was erg gezellig (met uiteindelijk zelfs 35.000 deelnemers waarvan de helft ging lopen, dus het was meer een slalom…). En inderdaad: een beetje Goodijk loopt altijd voorop, dus ik ben bij de eerste 1000 geeindigd😉

    Reply

  5. Posted by Rosanne on November 24, 2010 at 2:46 pm

    Lekker bezig zus! Een beetje gezond doen kan geen kwaad!😉 Kijk al uit naar onze volgende skype sessie!
    Liefs je zusje

    Reply

  6. Posted by Jacqueline Roubos on December 6, 2010 at 8:50 am

    Beste Dorieke,

    Shame on me, ik lees pas nu je weblog en zie daar iets bekends verschijnen! Super dat je op deze manier hebt meegedaan – petje af voor je sportieve prestatie!

    Reply

Leave a Reply

