Planning Ethiopie

Wat is er heerlijker dan plannen maken voor een reis? De reis zelf, natuurlijk. In ieder geval is er al een hoop voorpret mogelijk, omdat mijn eerste drie weken van de vakantie samen met vriendinnen doorgebracht zullen worden!

Op 15 oktober vliegen we bepakt en bezakt naar Addis Abeba, waarna we doorreizen naar Koka (een tiental kilometers verderop). Daar wonen vrienden, die werken op een tuindersbedrijf. Na een paar dagen bijkomen (niet van de reis, maar van het harde werken van tevoren om al het werk op tijd af te krijgen) in een van de gastenverblijven, waar een hele beestenbende omheen huist, een zwembad ligt en hectares land omheen liggen, zodat het even duurt voordat we de hele boel verkend hebben, gaan we actief doen. Allereerst met een bbq en misschien nog met een paardrijtocht (of een wandeling met de honden, kamelen en allerlei andere beesten die daar rondlopen). Ikzelf ga enkele dagen naar de Sharefair in Addis Abeba. Zeer interessante bijeenkomst over verspreiden van kennis over landbouw. Handig voor de werk-gerelateerde zaken die ik jullie nog wil laten zien via deze blog.

Dan rond de 22e gaan we een paar dagen naar Bale Mountains. Prachtig natuurgebied. En dan rond de 26e gaan we een paar dagen naar het zuiden in de buurt van Awassa. Op 30 oktober zijn we weer terug in Addis en Koka, waarna ik nog met een vriendin een paar dagen naar Lalibela ga. Daar is de eerste mensachtige gevonden en zijn huizen en kerken uitgehakt uit de rotsen, is mij verteld. Het zal allemaal in verslagvorm op de website terug te vinden zijn.

Na de eerste week van november is de vakantie over en gaat het werkgerelateerde gedeelte van mijn reis beginnen. Wat ik precies ga doen, houd ik nog geheim. Weer een reden om de website te volgen!

2 responses to this post.

  1. Posted by Rosanne on September 23, 2010 at 9:32 pm

    Super leuk! Ik ga je zeker in de gaten houden!😀

    Reply

  2. Posted by Ton on October 12, 2010 at 6:51 pm

    Goedendag Dorieke,

    In één van je basiswensen wordt ongetwijfeld voorzien volgens het KNMI: een warme start.
    Maar daarnaast wens ik je voor nu, een boeiende en ontspannende periode.

    Warme groet,

    Ton

    Reply

Leave a Reply

