Hello world!

‘Hello World!’ is a good title for my situation: from the 15th of October I will travel the world (well, only Eastern Africa for now) to visit farmers and learn more about farming systems. The following questions are on my mind:

Why can African farmers still not produce enough food for all Africans??

Are there farmers around that have a good income from farming and do not harm the environment with their practices (too much)??

Can farmers, practicing organic agriculture better adapt to climate change then farmers using chemical fertilizers and high inputs??

And of course: can I, just the blond Dutch girl next door, survive between all these African farmers??

We will see!

En nu voor de Nederlanders:

De komende maanden kunnen jullie lezen over mijn reis door Oost Afrika. Voor familie en vrienden, met name Nederlanders, zal ik daarom in het Nederlands berichten over mijn prive-omstandigheden. De werk-gerelateerde zaken worden in het Engels vermeld. Is wel zo leuk voor de internationale vrienden. Mocht het lastig worden voor enkelen van jullie, dan kan translate.google.com ingezet worden.

Vanaf 15 oktober zal ik starten in Ethiopië. Op 15 december vlieg ik alweer terug naar Nederland (een retourtje was even duur als een enkele vlucht). Dan ga ik op 18 december naar mijn opa en oma in Frankrijk tot 23 december om kerst te vieren bij familie en vrienden in Nederland. Oud en nieuw uiteraard ook nog even meepakken en daarna op het vliegtuig naar Oeganda. Daar vlieg ik 6 januari heen. Daar is het even kijken hoe lang ik er blijf, of ik doorga naar Kenia en/of Tanzania en wanneer ik naar Malawi ga. Jullie zullen het wel lezen!

One response to this post.

  1. Posted by willem on November 14, 2010 at 8:14 pm

    Hi Dorieke,
    geweldig om zo van je wel en wee op de hoogte te blijven! Mooi hoor al die belevenissen en bezoeken Genietze en voorspoedige reis verder. warme groet vanuit een herfstig Nederland, Willem

    Reply

Leave a Reply

